Alle collecties
Jouw team beheren
Twee-staps-authenticatie resetten
Twee-staps-authenticatie resetten
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Om in te loggen met twee-staps authenticatie (2FA) heb je een code nodig die door de authenticator app op je telefoon wordt aangemaakt. Werkt de app op je telefoon niet meer, heb je een nieuwe telefoon en geen beschikking meer over je oude telefoon, of kun je om een andere reden de code niet genereren? Gebruik dan één van de volgende manieren om twee-staps authenticatie opnieuw in te stellen.

Inloggen met een back-up code

Bij het activeren van 2FA voor jouw account waren back-up codes gegenereerd. Één van deze codes kun je gebruiken om de twee-staps authenticatie stap te doorlopen. In plaats van de zes-cijferige code voer je één van de backup-codes in. Let op, deze code werkt eenmalig en zal daarna niet meer bruikbaar zijn.

Klik vervolgens rechtsboven op je avatar en klik op mijn account. Klik bij twee-staps authenticatie op uitschakelen en bevestig deze wijziging. Twee-staps authenticatie is nu uitgeschakeld, gebruik de stappen in dit artikel om twee-staps authenticatie opnieuw in te stellen.

Heb je geen back-up code?

Als je geen back-up codes (meer) hebt, dan moet twee-staps authenticatie uitgeschakeld worden door een van de admins. De admin gaat naar Medewerkers in het menu en klikt op de naam van medewerker bij wie 2FA uitgeschakeld moet worden. Kies in het drop-down menu onder Wijzigen voor Reset twee-staps authenticatie.

Twee-staps authenticatie is nu uitgeschakeld voor deze medewerker. De medewerker kan inloggen zonder extra authenticatie stap en vervolgens de twee-staps authenticatie opnieuw instellen.

Geen back-up code en ben je zelf de enige admin?

Als je zelf de enige admin van jullie account bent en geen toegang meer hebt tot je account via bovenstaande opties, dan moet er telefonisch contact met ons opgenomen worden. Wij kunnen twee-staps authenticatie niet zomaar voor je uitschakelen, maar we zullen dan samen bepalen hoe je weer toegang kunt krijgen tot je account.

Was dit een antwoord op uw vraag?