Alle collecties
Jouw team beheren
Het saldo lijkt niet te kloppen
Het saldo lijkt niet te kloppen
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Het saldo is een puzzel met veel stukjes. Het kan soms moeilijk zijn om te zien hoe dit precies tot stand is gekomen. Gelukkig hebben wij een handig overzicht waar je precies kunt zien wanneer een medewerker uren heeft gekregen en gebruikt.

  1. Ga naar Medewerkers en klik op de medewerker waarvan je het saldo wilt zien. Klik vervolgens op het saldo dat je wilt inzien

  2. Onderaan de tabel 'Ontvangen en gebruikt' staat een link met Bekijk alle mutaties per jaar. Klik daarop

  3. In het opvolgende scherm zie je een totaaloverzicht van alle wijzigingen aan het saldo. Je ziet per jaar wanneer een medewerker uren ontvangen heeft en wanneer ze opgenomen zijn.

Er kunnen zich nu een aantal situaties voordoen:

  • Alles blijkt te kloppen! Hartstikke goed, je hoeft verder niets te doen.

  • De medewerker heeft teveel of te weinig uur ontvangen. Controleer of de verlofopbouw juist is ingesteld.

  • Er zijn teveel uren opgenomen. Kijk na door welke aanvraag of aanvragen dit komt en voer een passende wijziging uit.

  • Er zijn te weinig uren opgenomen, er ontbreken aanvragen. Ga na wat er mist via Verlof, wellicht dat aanvragen geannuleerd, gewijzigd of verwijderd zijn, of dat de verkeerde aanvraagsoort gebruikt is

  • Er zijn teveel of te weinig uren meegenomen vanuit voorgaande jaren. Voer een mutatie uit om uren af te boeken of ga na waardoor er te weinig uren zijn meegenomen (door aanvragen, verkeerde verlofopbouw etc.).

  • Er zijn teveel of te weinig uren verlopen. Kijk naar de verloopinformatie van de verschillende urenpotjes, als hierin iets niet klopt, neem dan contact met ons op.

Was dit een antwoord op uw vraag?