Het saldo lijkt niet te kloppen

Een saldo is een puzzel met veel stukjes. Het kan soms moeilijk zijn om te zien hoe deze precies tot stand is gekomen en lijden al snel tot verwarring. Gelukkig hebben wij een overzicht waar je precies kunt zien hoe het huidige saldo tot stand gekomen is.

  1. Ga naar Medewerkers en klik op de medewerker waarvan het saldo niet klopt;
  2. Je ziet hier verschillende tellers op de pagina staan, klik op het saldo dat je wilt inzien;
  3. Onderaan de tabel 'ontvangen en gebruikt' staat een link met 'bekijk alle mutaties per jaar' klik daarop';
  4. In het opvolgende scherm zie je een totaaloverzicht van alle wijzigingen - bijschrijvingen, afschrijvingen en waarom  - van deze medewerker per jaar. Er kunnen zich nu een aantal situaties voordoen: 
  • Alles blijkt te kloppen! Hartstikke goed, dan hoef je verder niets te doen.
  • De medewerker heeft teveel of te weinig uur ontvangen. Check de verlofopbouw - aantal werkuur per week, ingangsdatum én einddatum, vakantieuren per jaar.
  • Er zijn teveel uren opgenomen. Kijk na door welke aanvraag of aanvragen dit komt en voer een passende wijziging uit.
  • Er zijn te weinig uren opgenomen, er ontbreken aanvragen. Ga na wat er mist via Verlof, wellicht dat aanvragen geannuleerd, gewijzigd of verwijderd zijn, of klopt de invloed op saldo van de gebruikte aanvraagsoort niet.
  • Er zijn teveel of te weinig uren meegenomen vanuit voorgaande jaren. Voer een mutatie uit om uren af te boeken of ga na waardoor er te weinig uren zijn meegenomen (door aanvragen, verkeerde verlofopbouw etc.). 
  • Er zijn teveel of te weinig uren verlopen. Kijk naar de verloopinformatie van de verschillende urenpotjes, als hierin iets niet klopt, neem dan contact met ons op.
Heeft dit artikel je vraag beantwoordt? Ontzettend bedankt voor je feedback! Het is ons niet gelukt je feedback te verwerken :(

Kom je er niet uit? Neem vooral contact met ons op! Neem vooral contact met ons op!