Contracten mogen niet overlappen

Deze foutmelding krijg je wanneer de periode van een nieuw contract van een medewerker overlapt met de periode van het oude/huidige contract. Bij ons kun je contracten niet laten overlappen, omdat een medewerker anders twee keer alle uren krijgt. 

Om gemakkelijk uit te leggen wat er precies fout gaat, hebben we een voorbeeld bedacht. Stel je hebt twee contracten: 

  1. Het eerste contract loopt van 01-01-2018 t/m 01-04-2019;
  2. En je probeert een tweede contract in te voeren dat loopt vanaf 20-01-2019 voor een onbepaalde tijd;
  3. Het stuk van 20-01-2019 t/m 01-04-2019 overlapt.

Gelukkig is dit zeer makkelijk op de lossen door de einddatum van het oude contract aan te passen:

  1. Het tweede contract begint op 20-01-2019. Om overlap te voorkomen moet het oude contract voor die tijd stoppen;
  2. Pas het oude contract aan door op de 3 zwarte puntjes te klikken en klik daarna op 'wijzigen met terugwerkende kracht';
  3. De einddatum wordt de dag voordat het nieuwe contract ingaat. In dit voorbeeld start het nieuwe contract op 20-01-2019, wat betekent dat de einddatum van het oude contract 19-01-2019 moet zijn.
Heeft dit artikel je vraag beantwoordt? Ontzettend bedankt voor je feedback! Het is ons niet gelukt je feedback te verwerken :(

Kom je er niet uit? Neem vooral contact met ons op! Neem vooral contact met ons op!